לקבלת הצעה

מסחר עצמאי בבורסה – איך מתחילים ?

מסחר עצמאי בבורסה, או בכל שוק פיננסי אחר, עשוי להוות מקור פרנסה מכובד או דרך ליצירת הכנסה נוספת. כיצד עושים זאת?

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור


מסחר עצמאי בבורסה 2024 - איך מתחילים ?


מסחר עצמאי בבורסה, או בכל שוק פיננסי אחר, עשוי להוות מקור פרנסה מכובד או דרך ליצירת הכנסה נוספת. כיצד עושים זאת?

הנוסחה להצלחה בשוק ההון מאוד פשוטה. (1) אתם צריכים שתעמוד לרשותכם שיטה המעניקה לכם "יתרון", כלומר שיטת פעולה בעלת תוחלת רווח חיובית, ו- (2) שתהיה לכם היכולת המנטאלית להוציא לפועל את השיטה הזו באופן עקבי ומדויק.

יישום הנוסחה אינו פשוט, ובדרך כלל דורש לימוד מסודר (לאו דווקא לימוד אקדמי), ליווי של מנטור מנוסה, והשקעת הרבה מאוד זמן ואנרגיה. להלן כמה מאבני הדרך שיש לעבור בדרך לביצוע מוצלח של מסחר עצמאי בבורסה.

בחירת השוק בו ברצונכם לפעול


השווקים הפיננסיים הגלובליים מציעים עשרות בורסות למניות, ועוד עשרות רבות של בורסות בהן נסחרים מגוון רחב של סוגי ניירות ערך כדוגמת חוזים עתידיים, אגרות חוב, או אופציות. בנוסף קיימים שווקים חוץ-בורסאיים כדוגמת שוק המטבעות.

לכל שוק שעות פעילות שונות, מאפיינים שונים, ובדרך כלל הפעילות בהם גם נעשית באמצעות ברוקרים שונים. לכן אבן הדרך הראשונה היא לבחור את השוק בו תרצו להתמקצע. אגב, לאחר שתרכשו את המיומנות הנדרשת תוכלו להרחיב את הפעילות שלכם, יחסית בקלות, גם לשווקים נוספים.


בחירת סגנון הפעילות שלכם

קיימים מגוון סגנונות פעילות. שלושה מהעקרוניים שבהם הוצגו במאמר שלוש פרספקטיבות הזמן הנפוצות לפעילות בשוק ההון.
סגנון הפעילות צריך להתאים למאפיינים הפסיכולוגיים, לצרכים, למגבלות, ולמטרות שלכם. למשל:

• באיזה מידה אתם מסוגלים להתמודד עם הפסדים - הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה כלכלית.
• כמה שעות עבודה (ביום, בשבוע, בחודש) אתם מעוניינים להשקיע במסחר העצמאי בשוק ההון.
• מה הן השעות ביממה בהן אתם יכולים לבצע את המסחר?
• מהי מטרת הפעילות שלכם? ניהול ההון הפנסיוני, יצירת הכנסה חודשית, מטרה אחרת?
• איזה סיכונים אתם מוכנים לקחת בניסיון לממש את המטרה הזו?


פיתוח / לימוד אסטרטגיית פעולה המעניקה לכם "יתרון"

לאחר שהחלטתם באיזה שוק ברצונכם לפעול ובאיזה סגנון, הגיע הזמן ללמוד, או לפתח בעצמכם, את אסטרטגיית הפעולה שתעניק לכם "יתרון" - תוחלת רווח חיובית.
כל אחד מהמשקיעים ומהסוחרים המצליחים - החל ממנהלי קרנות הגידור הגדולות ועד לאחרון הסוחרים הפרטיים, נהנה מהצלחה רק לאחר שמצא את שיטת הפעולה המתאימה לו ביותר.

בהקשר הזה חשוב להדגיש שניתוח טכני אינו אסטרטגיית מסחר, אלא כלי עזר לניתוח השוק. חלק מאסטרטגיות המסחר כוללות אלמנטים של ניתוח טכני כדוגמת ממוצעים נעים, תבניות או מתנדים, בעוד אסטרטגיות מסחר אחרות אינן כוללות אלמנטים כאלה.


פיתוח החוסן המנטאלי

לאחר שתעמוד לרשותכם אסטרטגיית פעולה היודעת לספק תוחלת רווח חיובית, יהיה עליכם לפתח את החוסן המנטאלי שיאפשר לכם להוציא אותה לפעול באופן עקבי ומדויק.

לכאורה מדובר במשימה פשוטה, אך גורמים כדוגמת חמדנות, פחד להפסיד כסף, או חשש לפספס הזדמנויות מציבים בפני כל המשקיעים והסוחרים בבורסה אתגרים מנטליים לא-קלים.

הדרך המומלצת לפתח ולחזק את החוסן המנטאלי במסחר עצמאי בבורסה היא להתחיל בקטן, כלומר עם חשבון מסחר קטן ועסקאות קטנות, ולאט-לאט, רק לאחר שחווים הצלחה, להגדיל את הסיכונים.


מסחר עצמאי בבורסה, כמו גם בשווקים אחרים, עשוי להיות מאוד מתגמל - הן מהבחינה הכלכלית והן מבחינת תחושת הסיפוק וההגשמה העצמית. מצד שני, הוא גם עשוי להיות מאוד מתסכל ולהניב הפסדים כספיים משמעותיים.

אנו מקווים שארבעת אבני הדרך שהוצגו במאמר זה יסייעו לכם לצלוח את המסע בהצלחה. אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות ברוקר לצורך קבלת ייעוץ נוסף.

מעוניין בהשוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה ? מלא את טופס הפרטים הפרטים 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית