לקבלת הצעה

דירוג בתי השקעות מובילים 2024

כאשר אנו מנסים להשוות את התשואות שהשיגו בתי השקעות השונים, עלינו לקחת בחשבון מספר דברים

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור

דירוג בתי ההשקעות המובילים בישראל 2024

מדי שנה מתפרסם דירוג בתי השקעות המובילים בישראל. 

גודל תיק ההשקעות המנוהל על ידי בית ההשקעות מורכב מניהול תיקים, קרנות נאמנות, קופות גמל וקרנות פנסיה, והוא מושפע מהיקף הגיוס של לקוחות חדשים, מנטישת של לקוחות קיימים, והמרווחים שבית ההשקעות השכיל להפיק מהפעילות.

במאמר כיצד לבחור בית השקעות? הצגנו מספר קריטריונים בעזרתם תוכלו לבחור את בית ההשקעות המתאים לכם ביותר, במאמר נאיר את תשומת לבכם למספר נקודות חשובות נוספות.


מהו התחום בו אתם בוחנים את בית ההשקעות?

מכיוון שבתי ההשקעות הגדולים פעילים במגוון תחומים, כאשר אתם בוחנים אותם ומשווים ביניהם, עליכם לעשות זאת לגבי סוג הפעילות המעניינת אתכם. למשל, אם אתם שוקלים לרכוש קרן נאמנות המנוהלת על-ידי בית השקעות מסוים, השיקולים שלכם עשויים להיות שונים לחלוטין מאשר אם מדובר בניהול קרן הפנסיה שלכם, או ניהול תיק ההשקעות שלכם.


השוואת תשואות בתי השקעות

כאשר אנו מנסים להשוות את התשואות שהשיגו בתי ההשקעות השונים, עלינו לקחת בחשבון מספר דברים:

האם מדובר בתשואה שהושגה בקרן נאמנות, בקופת גמל או בקרן פנסיה. בכל אחת משלוש קטגוריות הפעילות האלה חלים כללים רגולטוריים שונים ולכן לא יהיה נכון להשוות בין קרנות מקטגוריות שונות.

נקודה חשובה נוספת שיש לקחת בחשבון היא קטגוריית ההשקעות. קרנות נאמנות הפועלות על מניות בבורסה של תל אביב, למשל, צריכות להיות מושוות לקרנות נאמנות אחרות הפעולות על מניות בבורסה של תל אביב, ולא לקרנות מניות בוול סטריט או לקרנות אג"חיות.

כאשר מדובר על ניהול תיקים, קיים קושי להשוות תשואות מכיוון שעבור כל לקוח מוגדר באופן פרטני רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת. מרמת הסיכון הזו ייגזרו מאפייני ההשקעות שיבוצעו עבורו והתשואות שיפיק. מכיוון שלא ניתן לדעת מהי רמת הסיכון שהוגדרה עבור כל לקוח, לא ניתן גם להשוות באופן נכון את התשואות שהושגו על תיקים מנוהלים.


הגודל לא תמיד קובע

הגודל של בית ההשקעות, כלומר היקף הכספים שהוא מנהל - בסך הכול או בכל קטגוריה, עשוי להוות אינדיקציה לגורמים כגון חוסן כלכלי, איכות הניהול והתשואות שבית ההשקעות הפיק בחודשים האחרונים. ניתן, למשל, להשוות את הדירוג של בית ההשקעות ואת גודל התיק שניהל בכל אחת מהשנים האחרונות וכך להסיק האם הוא נמצא במגמת צמיחה או התכווצות. סביר להניח שבית השקעות המפגין צמיחה עקבית בהיקפי ההון שהוא מנהל, הפגין ביצועים שהניחו את דעתם של לקוחותיו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שכאשר אנו בוחנים את מידת ההתאמה של בית השקעות לצרכינו, הגודל לא תמיד קובע. עשויים להיות שיקולים נוספים שייטו את הכף לטובת גופים קטנים יותר. למשל, הניסיון מלמד שככל שמנהלי השקעות מנהלים סכומים גבוהים יותר כך הם מתקשים יותר לאתר השקעות אטרקטיביות ולכן ככל שהתיק שהם מנהלים גדל, התשואות שהם מפיקים קטנות.

יתכן, גם, שכלקוחות פרטיים המעוניינים לנהל תיק השקעות קטן יחסית, תקבלו יחס ושירות טובים יותר דווקא בבית השקעות קטן.


בחירת בית ההשקעות בו תנהלו את תיק ההשקעות שלכם, את קופת הגמל או את קרן הפנסיה שלכם, או שאת קרן הנאמנות שלו תרכשו, היא החלטה שתשפיע על התשואות ועל עושרכם העתידי, ולכן יש להקדיש לתהליך תשומת לב רבה.

במאמר זה ובמאמר כיצד לבחור בית השקעות ? הצגנו מספר שיקולים שיסייעו לכם בתהליך, אך בהחלט מומלץ, מעבר לבדיקות שתבצעו בעצמכם, גם להתייעץ עם איש מקצוע.

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית