לקבלת הצעה

מניות מומלצות בוול סטריט 2024

אחד מערוצי ההשקעה המעניינים בבורסה הוא מניות דיבידנד, כלומר מניות של חברות הנוהגות לחלק דיבידנדים על בסיס קבוע

צוות ברוקר

מניות דיבידנד בוול סטריט 2024


אחד מערוצי ההשקעה המעניינים בבורסה הוא מניות דיבידנד, כלומר מניות של חברות הנוהגות לחלק דיבידנדים על בסיס קבוע. בבורסה האמריקאית, היוקרתיות שבמניות האלה נקראות "אריסטוקרטיות דיבידנדים" (Dividend Aristocrats). אלה הן מניות של חברות הנמנות על מדד ה- S&P500 וגם מחלקות דיבידנדים הולכים וגדלים בעקביות כבר מעל ל- 25 שנה. בעת כתיבת שורות אלה נסחרות בוול סטריט 66 מניות העונות על שני הקריטריונים האלה, וחלקן מתמידות בחלוקת דיבידנדים כבר שנה ויותר.


מבחינת המשקיע, יש מספר יתרונות להשקעה במניות המחלקות דיבידנדים על בסיס קבוע.

ראשית, בדרך כלל הדבר מצביע על יציבות החברה ורווחיותה. אחרי הכול, דיבידנדים מחולקים מתוך הרווחים שהחברה מייצרת, ואם החברה מחלקת דיבידנדים הולכים וגדלים על בסיס קבוע, הדבר מצביע, לפחות באופן עקרוני, גם על צמיחה עקבית ברווחים.

בנוסף, מדובר בדרך לייצר תזרים מזומנים שוטף מתיק ההשקעות (בדומה לרכישת אגרות חוב), אך עם הפוטנציאל ליהנות מרווחי הון בזכות עליית מחיר המניה. תזרים המזומנים הזה לא אמור להיפגע גם אם מחיר המניה יחווה ירידה, מכיוון שהדיבידנדים תלויים בהצלחת הפעילות העסקית של החברה, ולא במחיר המניה שלה בבורסה.

כמובן שקיימים גם חסרונות בהשקעה במניות דיבידנד, אפילו אם כינוין "אריסטוקרטיות". הדיבידנדים שהחברה מחלקת יוצאים מתוך ההון העצמי שלה, ולכן פוגעים בערך המניות. בנוסף, מכיוון שמדובר בחברות יציבות, בדרך כלל הסיכוי לעלייה משמעותית במחיר המניה נמוך יותר מאשר בחברות צעירות ודינמיות יותר.


להשוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה

בסך הכל, לפי נתוני חברת המידע והניתוח הכלכלי Standard & Poors, מאז שנת 2009 ועד לשנת 2018, מדד החברות האריסטוקרטיות בוול סטריט עלה בממוצע שנתי של 14.65%, לעומת עלייה ממוצעת של 13.44% במדד S&P 500. יתרון משמעותי של המניות מחלקות הדיבידנד. בשנת 2008, השנה שבה המדד הכללי קרס ב- 37%, המניות האריסטוקרטיות ירדו בממוצע 22% בלבד. כואב אבל הרבה פחות.


כיצד ניתן לבצע הלכה למעשה השקעה במניות דיבידנד בבורסה האמריקאית?

הדרך הפשוטה ביותר עבור משקיע ישראלי להשקיע במניות אריסטוקרטיות או במניות של חברות הנוהגות לחלק דיבידנדים על בסיס קבוע הוא לרכוש תעודת סל הנסחרת בבורסה של תל אביב. למשל תכלית סל S&P 500 Dividend Aristocrats המחזיקה במניות אריסטוקרטיות מהבורסה האמריקאית, או קסם ETF י (4D)י DJ US Dividend.

דרך נוספת היא לרכוש תעודות סל בבורסה האמריקאית. תעודת הסל NOBL היא היחידה בבורסה האמריקאית המתמקדת אך ורק במניות אריסטוקרטיות, אך בוול סטריט נסחרות מעל ל- 200 תעודות סל המחזיקות מניות הנוהגות לחלק דיבידנדים על בסיס קבוע.

היתרון הגדול של רכישת תעודת סל, בין כזו הנסחרת בבורסה של תל אביב או בבורסה האמריקאית, הוא פשטות ניהול התיק, הפיזור הרחב שמקטין את הסיכון וההתאמה גם למשקיעים פרטיים שאינם מתמחים בניתוח חברות ומניות.

דרך נוספת להשקיע בחברות המחלקות דיבידנדים על בסיס קבוע היא לרכוש בבורסה האמריקאית, באופן ישיר, את המניות שלהן. באופן כזה למשקיע יש יכולת לבחור באיזה מהחברות להשקיע ומאיזה להימנע. משקיעים מתוחכמים עשויים לנסות להכות באופן זה את השוק.


מניות דיבידנד בבורסה של תל אביב

גם בבורסה של תל אביב נסחרות מניות של חברות הנוהגות לחלק דיבידנדים, אם כי מדובר ברשימה מצומצמת יותר ופחות אריסטוקרטית. למשל, המדיניות הרשמית של חברת בזק היא לחלק את כל רווחיה כדיבידנד, אך למרבה הצער החברה לא מצליחה לרשום רווחים בכל שנה. ישנן, כמובן, חברות ישראליות נוספות הנוהגות לחלק דיבידנדים על בסיס קבוע, בין היתר: ויקטורי, רמי לוי, דלק רכב, פז נפט ואינרום.

לסיכום, השקעה במניות הנוהגות לחלק דיבידנדים על בסיס קבוע, בין כאלה הנסחרות בבורסה של תל אביב ובין בוול סטריט, בין באופן ישיר ובין בתעודות סל המתמחות בתחום, עשויה לספק לתיק ההשקעות גיוון, להקטין את הסיכון בתקופות של מיתון וירידות חדות בבורסה, ואולי אפילו לתרום להגדלת התשואה הכללית. כרגיל, חיוני לזכור שהשקעה במניות, אפילו באמצעות תעודות סל, טומנת בחובה סיכון משמעותי וחייבת לקחת בחשבון את הצרכים של המשקיע.

להשוואת עמלות למסחר בבורסה 2024

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית