לקבלת הצעה

הקלישאה שמחסלת סוחרים עצמאיים

עולם המסחר וההשקעות עמוס בקלישאות, חלקן מבוססות על הניסיון של סוחרים ומשקיעים מצליחים, וחלקן...אף אחד אינו יודע מהיכן הגיעו

צוות ברוקר

הקלישאה שמחסלת סוחרים עצמאיים (וגם בתי השקעות) -
'אף אחד לא הפסיד מכך שמימש רווחים'

עולם המסחר וההשקעות עמוס בקלישאות, חלקן מבוססות על הניסיון של סוחרים ומשקיעים מצליחים, וחלקן...אף אחד אינו יודע מהיכן הגיעו, אך יישומן עלול לגרום לתיק ההשקעות שלכם נזק רב. אחת מהקלישאות המסוכנות ביותר הן לבתי השקעות והן לסוחרים עצמאיים היא:

'אף אחד לא הפסיד מכך שמימש רווחים'

מסחר עצמאי בבורסה

מדוע מדובר בטעות כה חמורה?

כאשר מתייחסים לעסקה הבודדת, ברור שמימוש רווח מונע את המצב שהפוזיציה המורווחת תהפוך למפסידה. מצד שני, מימוש הרווח לפני שמחיר המניה הגיע ליעד הרווח, או לפני שהתקבל מהשוק האיתות למימוש הרווח, גם מונע מהסוחר לנצל את מלוא הפוטנציאל של הפוזיציה.

הפרספקטיבה הנכונה להתבונן על סוגיית מימוש הרווח אינה ברמת העסקה הבודדת, אלא על התיק כמכלול.

סוחר עצמאי בבורסה מבצע עשרות, אם לא מאות, עסקאות בשנה. חלקן יניבו רווח וחלקן יניבו הפסד. אסטרטגיית מסחר מנצחת מוודאת שהעסקאות הרווחיות יכניסו לחשבון המסחר יותר כסף משיגרעו ממנו העסקאות הכושלות.

לדוגמה, נניח שאסטרטגיית המסחר מייצרת בממוצע 10 עסקאות בחודש, מתוכן, שוב, בממוצע, 7 אמורות להניב רווח של 500$ כל אחת, ו- 3 אמורות להניב הפסד של 600$ כל אחת. בסך הכול, הסוחר ירוויח בחודש ממוצע 1,700$. זו תהיה התוצאה בהנחה שהסוחר יעמוד בכללי האסטרטגיה.

מה יקרה אם במהלך עסקה, בגלל פחד שהשוק עלול לשנות כיוון ופוזיציה רווחית תהפוך למופסדת, הסוחר יממש רווח לפני שהמחיר הגיע ליעד הרווח ויסתפק, נניח, ברווח של 200$? הוא אכן מנע את האפשרות שהעסקה המסוימת הזו תניב הפסד, אך הוא גם התערב בסטטיסטיקה של האסטרטגיה.

ברמת העסק הבודדת, בדיעבד הסוחר עשוי להיות מרוצה ממימוש הרווח המוקדם (אם השוק אכן שינה כיוון) או להתאכזב מכך שלא דבק בכללי האסטרטגיה (אם השוק המשיך לנוע לכיוון הרצוי), אך בפרספקטיבת ניהול המסחר העצמאי כמכלול - הסוחר יפסיד.
הרי תכנית הפעולה לוקחת בחשבון שהעסקאות הרווחיות יניבו רווח של 500$ כל אחת. הרווח הזה אמור לכסות על ההפסדים ולהשאיר אותו, בסוף החודש, עם רווח. אם במקום להמתין למימוש הפוזיציות המרוויחות ברווח של 500$ הוא יסתפק ברווח קטן יותר, הרווחים האלה עלולים שלא להספיק כדי לכסות על ההפסדים!


הטעות הזו נפוצה לא רק במסחר עצמאי בבורסה, אלא גם בקרב בתי השקעות. המוסדיים, בדיוק כמו הסוחר העצמאי, לא אוהבים עסקאות מפסידות, ולכן עלולים לבצע את הטעות המנטאלית של מימוש רווחים מוקדם מדיי.


המפתח להצלחה - דבקות באסטרטגיית המסחר

בהנחה שאסטרטגיית המסחר שלכם תוכננה ונבדקה כראוי, אתם יודעים שהמתנה סבלנית שהמחיר יגיע ליעד הרווח או לכך שהשוק יספק איתות למימוש הרווח - הכול בהתאם לכללי האסטרטגיה, תניב לכם, בסופו של דבר רווח. אתם יודעים שיהיו עסקאות מפסידות ועסקאות רווחיות.
אתם גם יודעים שיהיו מקרים שפוזיציה תתקדם בכיוון הנכון ואז השוק ישנה כיוון והעסקה תניב הפסד. וכאמור, אתם גם יודעים שלמרות כל זה בסופו של דבר הרווחים יעפילו על ההפסדים.


אבל כל זה נכון רק בתנאי שתדבקו באופן מושלם בכללי האסטרטגיה, כולל ההנחיות לגבי אופן מימוש הרווחים.


בין שאתם עוסקים בתחום מסחר עצמאי בבורסה, ובין שאתם מנהלים השקעות עבור אחרים, או אפילו עובדים בבית השקעות, המפתח להצלחה עקבית הוא שמירה על כללי אסטרטגיית הפעולה שלכם. הצורך לממש רווחים בטרם עת מובן, והוא נובע, בראש ובראשונה, מחוסר ביטחון ביעילות אסטרטגיית המסחר.
לכן אם אתם חשים דחף חזק לממש את הרווחים בטרם עת, ולבטח אם אתם מוצאים את עצמכם עושים זאת מדיי-פעם, חיזרו ובצעו בדיקה יסודית של אסטרטגיית המסחר שלכם. בניגוד לקלישאה, מימוש רווח לפני הזמן כן יביא, בסופו של דבר, להפסדים!

השוואת בתי השקעות מובילים בישראל
השוואת עמלות למסחר עצמאי בבורסה

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית