לקבלת הצעה

התאמת פעילות המסחר העצמאי בבורסה לשאר תחומי החיים

אחד מהיתרונות הבולטים של מסחר עצמאי בבורסה הוא הגמישות הרבה המאפשרת לסוחר להתאים את שעות הפעילות שלו לשאר תחומי החיים

צוות ברוקר

התאמת פעילות המסחר העצמאי בבורסה לשאר תחומי החיים

אחד מהיתרונות הבולטים של מסחר עצמאי בבורסה, או בכלל בשוק ההון, הוא הגמישות הרבה המאפשרת לסוחר להתאים את שעות הפעילות ואת היקפה לשאר תחומי החיים שלו. הדבר חשוב במיוחד מכיוון שרוב הסוחרים, גם אלה המעוניינים להפוך את המסחר העצמאי לעיסוק העיקרי שלהם, עושים זאת במשך תקופה ארוכה במקביל לעבודה אחרת המהווה את מקור פרנסתם.

באיזה שעות מתאים לכם לסחור?

"שוק ההון", או "מסחר עצמאי בבורסה", הם מושגים המתייחסים להרבה מאוד בורסות וסוגי ניירות ערך, שיחדיו מציעים את האפשרות לסחור בכל שעה ביממה בהתאם לבחירתכם. למשל, ניתן לבצע מסחר עצמאי בבורסה של תל אביב, ואז שעות העבודה יהיו לפני הצהרים לפי שעוננו. אפשר לעשות זאת בבורסה של ניו-יורק, ואז שעות העבודה יהיו אחרי הצהרים. אם תבחרו דווקא את הבורסה היפנית תיאלצו לעבוד בשעות הלילה.

ככלל, השווקים הפיננסיים העולמיים נחלקים לשלושה חלונות זמן, אירופה שפעילה בעיקר בשעות לפני הצהרים לפי שעוננו, ארה"ב, שפעילה בעיקר בשעות אחרי הצהרים והערב, והמזרח הרחוק, שם עיקר הפעילות מתרחשת דווקא בשעות הלילה שלנו. זה נכון לא רק למסחר בבורסה למניות, אלא גם למסחר במטבעות, בחוזים עתידיים וכדומה.

וודאו שאתם בוחרים שוק ששעות הפעילות בו מתאימות ללוח הזמנים הכללי שלכם, כך שתוכלו להתעסק במסחר במקביל לעיסוק העיקרי שלכם, ולשאר הדרישות האישיות שיש מכם.

וודאו גם שאסטרטגיית הפעולה שלכם מתאימה למאפייני השוק בזמנים בהם אתם מעדיפים לסחור. למשל, אסטרטגיות פעולה המתאימות לשעות בהן השוק דינאמי ותנודתי עשויות שלא להתאים לשעות בהן השוק רגוע יותר, ולהפך.


כמה שעות ביום מתאים לכם לסחור?

זוהי אחת מהשאלות שסוחרים נוטים להתעלם מהן וחבל. האם בהתאם לסגנון החיים הנוכחי שלכם, וחשוב יותר, זה שאתם רוצים להשיג בזכות ההצלחה במסחר העצמאי בבורסה, תתאים לכם ישיבה של 5-6 שעות מדיי יום מול המסכים?

יתכן שכן, ויתכן, שאם מנסחים כך את השאלה, תעדיפו להפחית את שעות הפעילות ל-, נניח, שעתיים - שלוש ביום.


מגוון השווקים, ובהקשר הזה חשוב יותר, מגוון מסגרות הזמן ואסטרטגיות הפעולה בהן ניתן לסחור מאפשרות לכל סוחר להחליט כמה שעות ביום מתאים לו לסחור. האפשרויות הן החל ממספר דקות מצומצם בשבוע (למסחר במסגרת זמן שבועית), דרך מספר דקות מצומצם מדיי יום (למסחר במסגרת זמן יומית) ועד למספר שעות עבודה ביום - הכול בהתאם למסגרת הזמן בה בוחרים לסחור, לאסטרטגיית הפעולה ולהעדפות האישיות.


מה הם התנאים הסביבתיים?

ביצוע המסחר בפועל מחייב תנאים מינימליים מסוימים, ומכיוון שרוב הסוחרים העצמאיים עושים זאת מביתם, קיומם של התנאים האלה אינו מובן מאליו. מחשב פנוי, חיבור אינטרנט יציב, שקט, והעדר הפרעות והסחות-דעת הן כמה דוגמאות לתנאים המינימליים הנדרשים לעיסוק במסחר עצמאי בשוק ההון.

גם בזמנים בהם הסוחר לא פועל מעמדת המסחר הביתית, אלא, נניח, מהטלפון הסלולרי, עליו לוודא שהתנאים הסביבתיים מתאימים. למשל, אם בכוונתו לעקוב אחרי הפוזיציות שלו בזמן שהוא נמצא במקום העבודה, יש לוודא שהוא יוכל לעשות זאת מבלי שתהיה הפרעה לאחד מהעיסוקים.


הקדשת הזמן ללימוד ולפיתוח המיומנות

תהליך לימוד תחום המסחר, פיתוח אסטרטגיית המסחר וליטוש המיומנויות מחייב הקדשת זמן רב ללמידה ולתרגול. גם אם המטרה הסופית שלכם היא, נניח, להקדיש למסחר 10 דקות ביום, יהיה עליכם להקדיש שעות רבות במשך ימים רבים כדי להגיע למצב הזה.

גם במקרה זה, עליכם לוודא שסגנון החיים הנוכחי שלכם מאפשר לכם את התנאים לעשות זאת.


לסיכום, מסחר עצמאי בבורסה הוא אחד מהעיסוקים היחידים המאפשרים לכם לקבוע את המועדים בהם תעבדו, בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם. וודאו שאתם בוחרים במועדים בהם יתאפשר לכם לעשות זאת בלי הפרעות ובריכוז מרבי.

חשוב להבין שכאשר תרכשו את הידע, המיומנויות והחוסן המנטאלי הנדרשים, תוכלו בקלות יחסית להרחיב את פעילותכם לשווקים נוספים, כך שבעתיד תוכלו להתאים את שעות הפעילות לצרכים ולהעדפות המשתנים שלכם.

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית