לקבלת הצעה

סורקי מניות למסחר עצמאי בבורסה

עבור סוחרים עצמאיים רבים בוול סטריט, סורקי מניות הם כלי עבודה יום-יומי.

צוות ברוקר

סורקי מניות למסחר עצמאי בבורסה

עבור סוחרים עצמאיים רבים בוול סטריט, סורקי מניות הם כלי עבודה יום-יומי. תפקידו של סורק המניות הוא לאתר במהירות מניות שעונות על קריטריונים שהוגדרו מראש על-ידי הסוחר. סורקי מניות משרתים הן סוחרים ומשקיעים הפועלים במסגרות זמן יומיות, והן סוחרים תוך-יומיים.

חלק ממערכות המסחר המוצעות על-ידי ברוקרים השונים כוללות בתוכן פונקציה של סריקה, ובנוסף קיימים הרבה מאוד סורקים המציעים שירות חינמי או בתשלום. חלק ניכר מהצרכים של סוחרים עצמאיים יכולים לבוא על סיפוקם באמצעות סורקי מניות חינמיים.


סוגי הסריקות והמיונים

סורקי המניות עשויים לכלול אפשרויות מיון וסינון מכמה סוגים.

הסוג הראשון הוא סינון בהתאם למאפייני תיאוריים של המניה, למשל, המדד אליה היא משתייכת, הסקטור בו היא פעילה, תאריך פרסום הדו"חות הכספיים, נפח המסחר היומי הממוצע שלה וכדומה. סריקה בעזרת מאפיינים תיאוריים עשויה להיות רלוונטית לכל סוגי הסוחרים והמשקיעים העצמאיים.


סוג נוסף של סריקה הוא על-פי נתונים פונדמנטליים, למשל, קצב צמיחת המכירות בחמש השנים האחרונות, החזר על ההון, שיעור הרווח הגולמי, יחס שוטף וכדומה. סריקה על-פי נתונים פונדמנטליים רלוונטית בעיקר למשקיעים המעוניינים לבחור במניות של חברות שמגמת הצמיחה שלהן ושיחסים פיננסיים מרכזיים שלהן עונים על קריטריונים מסוימים.


הסוג השלישי של סריקה מתבסס על ניתוח טכני. סורקי מניות עשויים להציע מגוון רחב של כלים לניתוח טכני. בכל הקשור לניתוח טכני חשוב להבחין בין סורקים הפועלים רק במסגרת זמן יומית, לכאלה המבצעים את תהליך הסריקה באופן שוטף גם תוך כדי יום המסחר, ולכן עשויים לספק איתותים בזמן אמת גם לסוחרים תוך יומיים.


דוגמאות לניתוחים טכניים אפשריים הן: מניה שעלתה במהלך השבוע האחרון באחוז מסוים, מניה שפתחה את יום המסחר בפער (GAP), מיקום המניה ביחס לממוצע נע כלשהו, טווח התנועה של המניה ביום המסחר ביחס לטווח התנועה הממוצע לה, קיומה של תבנית טכנית כגון "משולש" או "דגל" וכדומה.


כמה מהשימושים הנפוצים לסורקי מניות הם:

בניית "רשימת מעקב" (watch list) למסחר תוך יומי

מתוך אלפי המניות הנסחרות בוול סטריט, סוחרים תוך-יומיים רבים נוהגים להרכיב רשימה של מספר מניות העונות על קריטריונים מסוימים כדוגמת מחיר ונפח מסחר יומי ממוצע, ורק אחריהן לעקוב במהלך יום המסחר.


חלק מהסוחרים העצמאים ממש "מתמקצעים" במספר מצומצם יחסית של מניות, וכך משפרים את ביצועיהם.


זיהוי מניות פוטנציאליות להשקעה

משקיעים עצמאיים רבים מתגברים על החוסר בקשרים ובהיכרות עם מנכ"לים ומנהלי בתי השקעות באמצעות קבלת החלטות כמותית המבוססת על יחסים פיננסיים או נתונים אחרים מהדו"חות הכספיים.

סורקי מניות עשויים לבצע את עבודת הניתוח עבורם ולמיין את המניות בהתאם להעדפותיהם, למשל, חברות שמחזור המכירות שלהן נמצא בצמיחה, שהחוב שלהן קטן יחסית, ששייכות לסקטור הנמצא בצמיחה וכדומה.


קבלת איתותי השקעה קונקרטיים המבוססים על תבניות טכניות

ישנם סורקי מניות היודעים לזהות תבניות טכניות כגון פריצת מחיר השיא של מניה בחודש האחרון, תבנית משולש, הצטלבות של ממוצעים ועוד. משקיעים וסוחרים עצמאיים רבים נעזרים ביכולות אלה כדי לקבל איתותי קנייה ומכירה קונקרטיים, הן למסחר במסגרות זמן יומיות והן תוך-יומיות.


מגוון סורקי המניות המוצעים על-ידי הברוקרים, מערכות המסחר, בתי ההשקעות בישראל וחברות עסקיות שונות עצום. קיימים סורקי מניות המתמחים בבורסה האמריקאית, כאלה המתמחים בבורסה של תל אביב, וגם סורקים למסחר באופציות, בחוזים עתידיים ובצמדי מטבעות. ישנם סורקים המותאמים למסחר תוך-יומי, וכאלה שמתאימים יותר לפעילות במסגרת זמן יומית.

עבור סוחרים עצמאיים רבים השימוש בסורק הוא חלק חיוני מתהליך העבודה שלהם. מסחר עצמאי במניות מחייב את הסוחר לזהות את ההזדמנויות הטובות ביותר מתוך אלפי המניות הנסחרות בבורסה. מדובר באתגר משמעותי במסחר המבוסס על מסגרת זמן יומית, ובלתי-אפשרי עבור מסחר תוך-יומי. סורק מניות המותאם לצרכי הסוחר העצמאי יחסוך לו זמן רב, יסייע לו לזהות את ההזדמנויות המתאימות ביותר לצרכיו, ולנצל אותן באופן מידי.

השוואת עמלות מסחר עצמאי במניות


 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית