לקבלת הצעה

שלושת האלמנטים של מסחר מקצועי במט"ח

בכל תחום, חובבנים פועלים כדי ליהנות, ואילו מקצוענים פועלים כדי להרוויח כסף. כך גם בשווקים הפיננסיים בכלל ובשוק המט"ח בפרט

ד"ר שי סולן - מנהל קרן גידור


שלושת האלמנטים של מסחר מקצועי במט"ח

בכל תחום, חובבנים פועלים כדי ליהנות, ואילו מקצוענים פועלים כדי להרוויח כסף. כך גם בשווקים הפיננסיים בכלל ובשוק המט"ח בפרט.

כדי להרוויח כמו מקצוען במסחר במט"ח צריך לסחור כמו מקצוען. כיצד פועל סוחר מט"ח מקצועי?

1. אסטרטגיה המעניקה יתרון -
סוחר מקצועי מבסס את החלטות המסחר שלו על אסטרטגיה בדוקה בעלת תוחלת רווח חיובית. האסטרטגיה הזו מגדירה באיזה תנאים חונכים עסקה חדשה, כיצד נקבעים יעד הרווח ומחיר קטיעת ההפסד ומה יהיה גודל הסיכון שיילקח בכל עסקה.קיימות אין-ספור אסטרטגיות המעניקות יתרון - כמספר הסוחרים המקצועיים, לכל אחת מאפיינים שונים המתאימים לסוחר המסוים שמפעיל אותה.


2. ניהול סיכונים -
זהו אלמנט קריטי להצלחה במסחר, ולכן גם בפעילותו של סוחר מט"ח מקצועי. יש להגביל את גודל ההפסד המרבי האפשרי בכל עסקה, אך גם את גודל ההפסד המרבי המותר לתקופה (יום, חודש וכדומה) ואת ההפסד המרבי שאם יקרה יביא להפסקת המסחר ובחינת האסטרטגיה מחדש.


רוב הסוחרים המקצועיים מסכנים עד 2% - 1% מההון שלהם בכל עסקה, אך לסוחרים מתחילים מומלץ לסכן פחות ולהגדיל את החשיפה לסיכון עם השיפור בביצועים.

3. יציבות מנטאלית -
סוחר מקצוען לא נכנס לאופוריה לאחר רצף של מספר עסקאות מוצלחות ולא נכנס לדיכאון לאחר רצף של הפסדים. הוא לא מנסה "להחזיר הפסדים" ולא "להראות לשוק" מי יותר חזק או חכם.

סוחר מקצועי יודע שהשוק חזק ממנו ושבעצם ההצלחה של כל עסקה בפני עצמה אינה תלויה בו אלא באופן שבו השוק יבחר לנוע. הוא למד לנטרל את האגו שלו ממערכת קבלת ההחלטות והטמיע את העובדה שרק דבקות באסטרטגיית המסחר המוכחת שלו ובמדיניות ניהול הסיכונים שלו יבטיחו את הרווחים העקביים.

רוב האנשים המתנסים במסחר במט"ח לא מצליחים להגיע לרווחיות עקבית, וחבל. הסיבה העיקרית היא שהם לא סיגלו לעצמם את שלושת האלמנטים המוזכרים במאמר זה. סיגול ההרגל לסחור נכון הוא, ביסודו של דבר, עניין של החלטה ואז משמעת עצמית במימושה עד שתהפוך להרגל.


בהצלחה!

ד"ר שי סולן - צוות ברוקר, מנהל השקעות מקצועי ומאמן סוחרים.

 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית