לקבלת הצעה

קרנות גידור בישראל 2024

קרן גידור היא התאגדות לצורך השקעה כאשר המטרה העיקרית הינה השגת תשואה עקבית לאורך זמן

צוות ברוקר



מהי קרן גידור ?


קרן גידור היא התאגדות לצורך השקעה כאשר המטרה העיקרית הינה השגת תשואה עקבית לאורך זמן תוך הקטנת התלות במצב השוק. מטרה זו מושגת באמצעות שימוש באסטרטגיות השקעה מגוונות ומכשירים פיננסים חכמים.

בסביבת ריביות נמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה - תחום ההשקעות האלטרנטיביות בכלל וקרנות הגידור בפרט, מספקות מענה יעיל מאוד לפיזור ההשקעות בעיקר בשל המתאם הנמוך ביחס לביצועי השוק.
הוכח מחקרית כי שילוב קרנות גידור בתיק ההשקעות תורמות לאורך זמן לעלייה בתשואות והורדת הסיכון הגלום.


להלן אסטרטגיות מובילות בקרנות גידור:
• לונג שורט מניות
• אג"ח - ניצול מרווחי תשואות וניתוח פונדמנטלי
• אירועים מיוחדים - ניתוח מצבי קיצון וכשלי שוק
• מאקרו - ניצול משתנים כלכליים גלובלים. ניתוח שווקים ומגמות בשוק



להשוואת ביצועי קרנות גידור לעומת מדדי מניות מובילים בעולם >>



שאלות נפוצות בנושא קרנות גידור


מהו המבנה המשפטי של קרנות גידור?
לרוב הקרנות בנויות במבנה של שותפות מוגבלת. הקרן היא למעשה שותפות בין מנהל הקרן (שותף כללי) ובין המשקיעים (שותפים מוגבלים)


האם קרן גידור נזילה?

נזילות הקרנות היא לרוב חודשית או רבעונית. שווי נכסי הקרן נקבע אחת לחודש קלנדרי והינו משקף מחיר זהה בקניה ומכירה של אותה הקרן.


האם הכסף שלי בטוח בקרן גידור?
כספי ההשקעה מופקדים לרוב בחשבונות נאמנות של הקרן כאשר הנאמן יכול להיות בנק, רו"ח, עו"ד וכו'. למנהלי הקרן אין כל אפשרות לבצע פעילות בחשבן, למעט ניהול ההשקעות.



מה חשוב לבדוק בבחירת קרן גידור ?


1.מי מבקר את פעילות הקרן?

חשוב ביותר שלקרן יהיה נאמן ואדמיניסטרטור חיצוניים.
נאמן הוא הגוף המפקח על משיכות והפקדות הכספים בקרן. חשוב להקפיד ולבחור קרן אשר הנאמן שלה הינו גוף מוכר בין אם מדובר במשרד רוא"ח או בבנק.
רואה חשבון של הקרן ואדמיניסטרטור יטפלו בניהול חשבונות המשקיעים והקצאת זכויותיהם בקרן, קביעת שווי נכסי לקרן (NAV), חישוב תשואות, חישוב וניכוי דמי ניהול, הצלחה (ומס בקרן ממוסה), העברת דיווחי תשואות ושווי השקעה ללקוח ועוד.


2.מי המנהל?
בסופו של דבר, הכל סובב סביב אנשים, לכן חשוב לבדוק את הרקע של מנהלי הקרן ובחינת ניסיון העבר שלהם הן בניהול השקעות והן בניהול עסקי.


3.מדיניות השקעה - מה הייחוד של הקרן?
חשוב להבין לגבי מדיניות השקעה ברורה, חלוקה לאסטרטגיות השקעה ומה מרחב התמרון של מנהל הקרן בתוך ה"עוגה". בשורה התחתונה - להבין בבירור מה הערך המוסף שהקרן מציעה מבחינת ניהול השקעותיה.


4.בדיקת ביצועי הקרן
נכון הוא שתוצאות העבר אינן מלמדות על תוצאות העתיד, אולם חשוב לבדוק את תשואת היעד של הקרן, תשואות ממוצעות בפרקי זמן שונים, תנודתיות הקרן, השוואה למדדי ייחוס וגם למתחרים בענף, האם התשואות המדווחות הינן תשואות נטו או ברוטו?


5.הבנת הסיכון
עד כמה הקרן מבצעת גידור הסיכון? האם על כל נכסי הקרן? האם הקרן משקיעה בנכסים סחירים? האם ממונפת?


6.מתי ניתן למשוך כספים?

הבנה מלאה של תנאי הנזילות - האם על בסיס חודשי? רבעוני? מספר ימי הודעה מראש? תוך כמה זמן כספי המשיכה מתקבלים בחשבון? האם אפשרית משיכה חלקית?


7.כמה זה עולה לי?
מהו מנגנון העמלות בקרן? ברוב קרנות הגידור מבנה העמלות הינו דמי ניהול ודמי הצלחה המנוכים ע"י הנאמן. יש לוודא שדמי הניהול וההצלחה הנקובים ע"י הקרן כוללים מע"מ ומתי נגבים בפועל מתוך ההשקעה.


8.מיסוי?
האם ישנם הסדרי מס מול רשויות המס (רולינג)? מה שיעור המס הקבוע בחוק בהשקעה בקרן גידור? כיצד ומתי נגבה המס ומול מה ניתן לקזזו.


שוקי המניות כבר לא זולים, וכיוון הכלכלה הגלובלית לא ברור.
בתנאים האלה קרנות גידור הן חלק חשוב בתיק ההשקעות , ויש לדעת כיצד לפזר את ההשקעות בצורה נכונה , כדאי בהחלט לבחון שילובן של קרנות גידור בתיק ההשקעות.


מעוניין בהכוונה וייעוץ מקצועי ? 
מלא את טופס הפרטים ונחזור בהקדם

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית