לקבלת הצעה

השקעות אלטרנטיביות - השוואה 2023

קרן השקעות אלטרנטיביות - כל המידע שחשוב לדעת בנושא

צוות ברוקר

 

השקעות אלטרנטיביות מומלצות לשנת 2023

 

קרן ההשקעות האלטרנטיביות  VALUE מציעה ללקוח משולש מנצח -  סולידיות, ריבית קבועה ובטוחות נדל"ן.

קרן וואליו מציעה למשקיעים אפיק השקעה אלטרנטיבי סולידי, חלף אג"ח, המניב ריבית קבועה וחיובית לאורך זמן.

 הקרן הוקמה ומנוהלת ע"י  יוסי חכמון, אירית פרנקו ואיציק נוי. חכמון הוא מנהל ומייסד של "עמיתים ניהול הסדרים פנסיוניים" המנהלת כ-1 מיליארד ₪ ולה כ- 25 אלף לקוחות.
אירית פרנקו  הינה רו"ח מוסמכת, בעלת ניסיון של מעל ל- 20 שנה בתחום הפיננסים, כיהנה בתפקידי סמנכ"ל כספים בחברות גלובאליות וציבוריות, וכן ניהלה גיוסים של מעל ל- 5 מיליארד ₪ בתפקידה כסמנכ"ל כספים בחברת "אלבר". איציק נוי, מנהל בכיר בקרן וואליו, ואחראי על הפיתוח העסקי ועל השיווק והמכירות שלה, ובעל ניסיון רב בשוק ההון הישראלי והבינלאומי בתחום הברוקראז'.

למה בעצם הקמתם את הקרן?

חכמון: "זה עלה מתוך הבנה שגם המשקיע הפרטי צריך לגוון את השקעותיו באמצעות השקעה מחוץ לשוק ההון.  עד היום הלקוחות היו חשופים לשתי אלטרנטיבות מקובלות - השקעה באפיקים מוכרים וממוסדים בשוק ההון  והשקעה בנדל"ן. המטרה שלנו היא לחשוף אותם גם להשקעות אלטרנטיביות נוספות להן יתרונות רבים.  

השקעה בנכסים אלטרנטיביים מאפשרת למשקיעים חשיפה לניירות ערך שאינם נמצאים במתאם עם שווקי המניות והאג"ח. בין הנכסים האלטרנטיביים ניתן למצוא נכסי נדל"ן בארץ ובחו"ל, אשראי חוץ בנקאי, תיקי משכנתאות ואף הלוואות חברתיות.

בעשור האחרון חברות הביטוח תפסו נתח משמעותי בניהול הכסף הפנוי של הציבור במוצרים כגון  פוליסות חיסכון וגמל להשקעה. כניסתן של חברות הביטוח לעולם הפיננסי הצמיח למעשה ושכלל את השוק ובכך נוצר שוק תחרותי.
בשנים האחרונות, בעיקר עקב סביבת הריבית הנמוכה, צמח והתפתח שוק ההשקעות האלטרנטיביות, שכיום מהווה בין 15% ל- 30% מתיק ההשקעות של חברות הביטוח ובתי ההשקעות. הכניסה להשקעות אלטרנטיביות נבעה מתוך ההבנה שהשקעה זו מעניקה יציבות וגיוון לתיק ההשקעות.

עולם ההשקעות האלטרנטיביות ממשיך להתפתח ונראה כי נתח שוק זה ילך ויגדל. השקעה אלטרנטיבית היא השקעה מחוץ לשוק ההון וככזו אינה סובלת מהתנודתיות המאפיינת שוק זה. עולם האלטרנטיבי משווק לרב באמצעות קרנות השקעה פרטיות המאוגדות בישראל, והפועלות באפיקי השקעה מגוונים הן בתחום האשראי החוץ בנקאי והן בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל.

היתרון העיקרי בהשקעה האלטרנטיבית הוא ביציבות על פני זמן שהיא מעניקה לתיק ההשקעות  משום שהיא אינה מושפעת מתנודות המאפיינות את שוק ההון .
השקעה אלטרנטיבית בתחום האשראי החוץ בנקאי, מייצרת ריבית קבועה לאורך זמן ביחס לזו שמניבה השקעה באג"ח.

במה עוסקת הקרן?

פרנקו: "הקרן עוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ליחידים ו/או עסקים, תוך הקפדה על מדיניות אשראי ברורה. על סמך ניסיון של שנים בעולמות האשראי הפרטי והעסקי, הגדרתי כללים ומסגרת ניהול סיכונים שהיו מקובלים בשוק המוסדי והבאתי את אותם הכללים לקרן וואליו. מתוך מקום זה נקבעה מדיניות ההשקעה של הקרן, שאלו הם עיקריה -

1.      מח"מ האשראי מועמד לתקופה של שנה (עם אופציה להארכה וזאת בכפוף לאישור הועדה)

2.      האשראי מועמד כנגד בטוחת נדל"ן בישראל, בשעבוד מדרגה ראשונה.

3.      ערך הבטוחה יהא כפול מסכום האשראי.

4.      למשקיע קדימות בקבלת הריבית.

5.      יתקיים פיזור של לווים.

6.      הזרמת הון עצמי כך שמתקיימת זהות אינטרסים עם המשקיע


בנוסף, הקרן מינתה נאמן שיהא אחראי הן על הטרנזקציות הכספיות והן על הבטוחות.
הנאמן הוא רזניק פז נבו נאמנויות, מהמובילים והמוערכים בישראל. משרד רואה החשבון ארנסט אנד יאנג התווה את מבנה המיסוי, והמעטפת המשפטית ניתנה ע"י משרד גולדפרב זליגמן, עורכי דין.

סוג הבטוחות, פיזור הלווים והקדימות למשקיע בתשלום הריבית יוצרים מנגנוני הגנה שנועדו לשמור על רמת סולידיות גבוהה ורמת סיכון נמוכה ככל האפשר, ובנוסף פיקוח של נאמן.  

הכניסה לעולם המימון החוץ בנקאי לא היתה בכדי, ונבעה מהמומחיות והניסיון שיש לאירית פרנקו בתחום זה. היא הביאה עמה את הידע איך לבנות מוצר שמגדר את הסיכונים למשקיע הפרטי, ככל שאפשר.

יצרנו מערכת של השקעות אלטרנטיביות המתנהלת בצורה מקצועית, מתוך מטרה להביא ללקוח מוצר טוב ואיכותי, " אנחנו חלופה ראויה מול אפיקים אחרים, הן מול האפיקים הסולידיים בשוק ההון והן מול הנדל"ן.

הקשר בין עולם ההשקעות האלטרנטיביות לבין לקוחות המחפשים תשואה ברמת סיכון נמוכה הוא הכרח המציאות כיום.
הרבה יותר קל ונכון ונכון להיכנס לעולם ההשקעות האלטרנטיביות עם מוצר סולידי וברמת סיכון נמוכה, שהסיכוי לפגיעה בסכום שהושקע הוא נמוך.
מתוך הבנה זו, נבנה המוצר של וואליו - מוצר סולידי, עם בטוחות חזקות, ששם את המשקיע במרכז, ואשר כולל גידורים במטרה להפחית סיכון, ויחד עם זאת ביכולתו להניב תשואה יחסית גבוהה. המוצר של וואליו יכול להתאים למערכת היחסים העדינה של יועץ - לקוח, הוא מגוון את ארגז הכלים של היועץ מול הלקוח, ומאפשר שימור וחיזוק של מערכת היחסים עמו.

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית