לקבלת הצעה

טיפים להצלחה במסחר עצמאי בבורסה

השיעור החשוב ביותר להצלחה במסחר עצמאי בבורסה

צוות ברוקר

השיעור החשוב ביותר להצלחה במסחר עצמאי בבורסה

אחד מהשיעורים הראשונים שלמדתי בזמנו מהמנטור שלי, ושעד היום אני מחשיב אותו לחשוב ביותר עבור כל סוחר וכל משקיע, הוא שעלי לקבוע מראש, עוד לפני חניכת הפוזיציה, היכן בכוונתי למקם את פקודת קטיעת ההפסד ומה יהיה גובה ההפסד הכספי בתסריט הגרוע ביותר האפשרי.

ברור שאנו עוסקים במסחר עצמאי בבורסה כדי להרוויח כסף, ובאופן טבעי תשומת הלב שלנו מופנית לפוטנציאל הרווח הטמון בהזדמנויות שאנו מזהים. יחד עם זאת, היכולת לנהל את הסיכונים שלנו באופן מחושב היא המפתח האמתי להצלחה במסחר בבורסה.

טיפים להצלחה במסחר עצמאי בבורסה

הדרך הנכונה לקביעת מיקום פקודת קטיעת ההפסד


מיקום פקודת קטיעת ההפסד צריך להיקבע באופן כזה שאם מחיר המניה יגיע אליו, המשמעות היא שהתסריט לו ציפה הסוחר התבדה.

נניח, לדוגמה, שתעודת סל על הנפט נסחרת בוול סטריט במחיר של 20$ ליחידה. נניח גם שהמשקיע צופה שבתוך כחצי שנה המחיר של התעודה יגיע לכ- 40$ ליחידה, ולכן הוא שוקל לרכוש מספר יחידות מתעודת הסל הזו.


הצפי לרווח של 100% בתוך כחצי שנה היה גורם לרוב הסוחרים העצמאים להשקיע חלק ניכר מהתיק שלהם ברכישת תעודת הסל, ואגב כך לחשוף את עצמם לסיכון להפסדים מאוד משמעותיים.


כאמור, הדרך הנכונה להתנהל בוול סטריט היא להתמקד דווקא בפוטנציאל ההפסדים. במקרה שלנו, המשמעות היא לשאול את השאלה "עד לאן צריך לרדת מחיר תעודת הסל כדי שהמשקיע יגיע למסקנה שהתסריט עליו ביסס את רעיון המסחר הזה התבדה?"


האם ירידת המחיר ל- 18$ תצביע על כך שהרעיון שגוי ושיש לממש את הפוזיציה? האם ירידה ל-
15$ תביא לקטיעת ההפסד?


כל סוחר, בהתאם לאסטרטגיית הפעולה שלו ולהיגיון שהנחה אותו בתכנון העסקה צריך לדעת מהו המחיר שבו הוא יודה בטעות ויקטע את ההפסד. זו הדרך הנכונה לעשות זאת.



הדרך הנכונה לניהול סיכונים במסחר עצמאי בבורסה

הדרך הנכונה עבור הסוחר העצמאי היא לקבוע את האחוז מתוך התיק שהוא מוכן לסכן בעסקה בודדת, ומתוך כך לגזור את גודל ההפסד הכספי המרבי.

נניח שהסוחר מנהל תיק השקעות של 100,000$, ושהוא מוכן לסכן 1% מהתיק בכל עסקה. המשמעות היא שההפסד המרבי שהוא מוכן לספוג הוא 1,000$ לעסקה.

אם בדוגמה הקודמת נניח שהמשקיע מחליט שרק ירידת מחיר תעודת הסל על הנפט למחיר של 15$ תגרום לו לממש את הפוזיציה ולקטוע הפסד, המשמעות היא שהוא לוקח סיכון של 5$ לכל יחידה של תעודת סל שירכוש. מכיוון שהסוחר מוכן לספוג הפסד של עד 1,000$, עליו לרכוש 200 יחידות. באופן זה אם יתממש התסריט הגרוע ביותר שלו ההפסד שיספוג לא יחרוג מה- 1% מהתיק שהוגדר מראש.


ניהול סיכונים במסחר עצמאי בבורסה

מהו ההפסד המרבי לעסקה שהסוחר העצמאי צריך לקבוע לעצמו? 1% מהתיק? 2% מהתיק? ולמה לא 20% מהתיק?

התשובה תלויה במגוון פרמטרים התלויים הן בנכונות וביכולת הפסיכולוגית של הסוחר לספוג הפסדים, והן במאפיינים של אסטרטגיית הפעולה שלו. באופן עקרוני, ככל שאסטרטגיית פעולה מסוימת עלולה להניב רצפים ארוכים יותר של עסקאות מפסידות כך יהיה נכון לסכן פחות בכל עסקה. מצד שני, ככל שסיכויי ההצלחה של רעיון מסחר גבוהים יותר, וככל שהיחס בין הרווח הפוטנציאלי להפסד הפוטנציאלי גדול יותר, כך יהיה נכון להגדיל את גובה ההימור.


פעמים רבות סוחרים עצמאיים מקבלים מושג שגוי לגבי ניהול סיכונים מתוך מעקב אחרי משקיעים מוסדיים גדולים ומקצועיים. וורן באפט, למשל, לא קובע מחיר קטיעת הפסד כאשר הוא חונך פוזיציה חדשה. אבל בשונה מהסוחר העצמאי, וורן באפט מנהל תיק השקעות מאוד מגוון, הוא בוחר את השקעותיו לאחר בחינה מאוד מעמיקה שהסוחר הפרטי לא מסוגל לבצע, ופרספקטיבת הזמן שלו הרבה יותר ארוכה מזו של משקיעים עצמאיים. ולמרות זאת, במהלך שנות פעילותו תיק ההשקעות של וורן באפט ספג פעמיים ירידת ערך של כ- 50%, ועוד פעמיים ירידות ערך של כ- 37%. האם אתם מסוגלים להתמודד עם הפסדים כאלה?


המפתח החשוב ביותר להצלחה בתחום מסחר עצמאי בבורסה הוא ניהול סיכונים. בהיעדר ניהול סיכונים תקין, גם אסטרטגיית פעולה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים ותוחלת רווח חיובית תביא, בסופו של דבר, להפסדים כבדים.

השוואת עמלות מסחר עצמאי בבורסה 2024

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית