לקבלת הצעה

שיקולים בבחירת ברוקר לשנת 2024

פעילות בבורסה האמריקאית, בבורסה בתל אביב, ובעצם בכל אחד מהשווקים הפיננסיים, מחייבת עבודה עם ברוקר , איך בוחרים ברוקר ?

ד"ר שי סולן - מדריך סוחרים

שיקולים בבחירת ברוקר לשנת 2024

פעילות בבורסה האמריקאית, בבורסה בתל אביב, ובעצם בכל אחד מהשווקים הפיננסיים, מחייבת עבודה עם ברוקר. הברוקר הוא, בעצם, הגורם המתווך בינינו, המשקיעים והסוחרים, לבין הבורסה או לגורמים שיימצאו מהצד השני של העסקה שלנו (אם אנחנו רוצים לקנות, הברוקר צריך למצוא מישהו שרוצה למכור, ולהפך).

כמובן שביכולתנו לבצע את פעולות ההשקעה והמסחר שלנו באמצעות הבנק. במצב כזה הבנק עצמו יהיה הברוקר, או שהוא ייעזר בשירותיו של ברוקר מתאים (כמובן תוך גביית עמלות...). מעבר לשירות שמציע לנו הבנק, ישנו מגוון רחב של ברוקרים בשירותיהם אנו יכולים להיעזר באופן ישיר, להלן שישה מהשיקולים המרכזיים בעזרתם תוכלו לבחור את הברוקר - הבנק או החלופי, אתו תבחרו לעבוד.

סגנון הפעילות שלכם

סגנון הפעילות שלכם ישפיע על חשיבותם היחסית של שאר השיקולים, ולכן גם על סוג הברוקר המתאים ביותר לצרכיכם. למשל, אם אתם משקיעים לטווחי זמן של חודשים ושנים, ומבצעים מעט מאוד פעולות בשנה, יתכן שנושא עלות ביצוע הפעולות ומהירות ביצוע הפקודות שלכם יהיו משניים מבחינתכם, לעומת, למשל, האפשרות לקבל ייעוץ או שמירה על הרגלי הפעולה הנוכחיים שלכם.

אם, לעומת זאת, אתם סוחרים בסגנון ה- day trading ומבצעים מספר פעולות מסחר בכל יום, מהירות התגובה של הברוקר ונושא העלויות יהיו שיקולים חשובים יותר.

בסגנון הפעולה נכללים לא רק מספר העסקאות שאתם מבצעים ומשך הזמן שלהן, אלא גם דברים נוספים כגון רמת המינוף בה אתם משתמשים (או רוצים להשתמש), המהירות שבה פקודות המסחר שלכם צריכות להתבצע, האפשרות להשתמש בפקודות מסחר מתקדמות ועוד.


השוק בו ברצונכם לפעול

ברוקרים שונים פועלים בשווקים שונים. אם ברצונכם לבצע מסחר בוול סטריט תזדקקו, קרוב לוודאי, לברוקר שונה מזה שישרת אתכם בביצוע עסקאות בבורסה של תל אביב. כך גם לגבי פעילות בשווקי המטבעות, בחוזים עתידיים, בבורסה הגרמנית וכדומה.

אם בכוונתכם לפעול במספר שווקים, יתכן שתוכלו למצוא ברוקר אחד מסוים המעניק שירות לכל השווקים האלה, או שתיאלצו לפתוח חשבונות מסחר אצל מספר ברוקרים המתמחים, כל אחד, בשוק אחר.
להשוואת ברוקרים מומלצים - ניתן למלא את טופס הפרטים.


אמינות הברוקר

ככל שסכומי הכסף שבכוונתם להפקיד בחשבון המסחר שלכם יהיו משמעותיים יותר, כך החשיבות של שיקול זה עולה. במדינות שונות ובשווקים שונים, הברוקרים פועלים בסביבה חוקית ונמצאים תחת סוגי פיקוח שונים. עליכם לוודא שהסביבה החוקית והפיקוח תחתם פועל הברוקר המסוים מניחים את דעתכם.

בחלק מהשווקים הבנק המרכזי ערב לכספים (בדרך כלל עד לגובה סכום מסוים) המופקדים אצל הברוקרים הנמצאים בפיקוחו. יתכן שגם זה שיקול שתרצו לקחת בחשבון.

כמובן שמעבר לפיקוח הממשלתי ולערבות של הבנקים המרכזיים, קיים, כמו בכל סוג של עסק, נושא האמינות. נושא זה יבוא לדיי ביטוי בעיקר במוניטין שיצא לברוקר ושעליו תוכלו לשמוע מסוחרים בעלי ניסיון או לקרוא ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות.


שירות הלקוחות

תחת השיקול הזה נכנסים בעצם שני תתי-נושאים.
הראשון הוא, האם הברוקר מעניק את סוג שירות הלקוחות לו אתם זקוקים?

למשל, אם אתם זקוקים לייעוץ השקעות, האם הברוקר מעניק שירות כזה? או, אם שירות הלקוחות של הברוקר נעשה בשפה האנגלית בלבד, האם זה מתאים לכם?

נקודות נוספות שעשויות להיות רלוונטיות עבורכם בהקשר של שירות הן קיומה של הדרכה לגבי תפעול פלטפורמת המסחר, הדרכות כלליות לשיפור הידע והיכולת שלכם בהשקעות ובמסחר, פרסום סקירות כלכליות על בסיס קבוע, תמיכה בבעיות טכניות ועוד.

תת-הנושא השני הוא רמת האיכות בה הברוקר מעניק את השירותים הנדרשים לכם. למשל, במידה ועקב הפסקת חשמל או תקלת תקשורת תזדקקו לביצוע פעולת מסחר דחופה באמצעות שיחת טלפון בשעות הלילה המאוחרות, האם חדר העסקאות של הברוקר מספק מענה בשעות האלה?


פלטפורמת המסחר של הברוקר

התקשורת בינינו לבין הברוקר נעשית באמצעות פלטפורמת מסחר. פלטפורמת המסחר מספקת לנו את המידע מהשווקים, נותנת לנו כלים לניתוח המידע הזה ולקבלת החלטות, ומאפשרת לנו לשגר פקודות מסחר. ברוקרים שונים משתמשים בפלטפורמות / מערכות מסחר שונות.

בהקשר של פלטפורמת המסחר עלינו לוודא שהיא מספקת לנו את המידע ואת כלי הניתוח הנדרשים לנו לצורך קבלת החלטות ההשקעה, ושהתפעול שלה אינו מורכב מדיי עבורנו.

להשוואת מערכות מסחר בבורסה

עלויות ועמלות מסחר
נושא העלויות תמיד חשוב, אך כפי שראינו, שיקולים נוספים עשויים להיות חשובים לא-פחות ואולי אפילו הרבה יותר.

עליכם לוודא היטב את מכלול העלויות הכרוכות בשירותיו של הברוקר. חלקם גובים עלות חודשית קבועה ואחרים לא, גובה העמלה פר-עסקה עשוי להיות שונה בין ברוקר לברוקר, וכך גם עמלות אחרות.


ששת השיקולים שהצגנו במאמר זה יסייעו לכם לבחון בצורה נכונה יותר את מגוון הפתרונות האפשריים לביצוע השקעות או מסחר בבורסה, ולבחור בברוקר המתאים ביותר לצרכיכם.
כמובן שכל אחד מכם, בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיים שלו, עשוי להוסיף לרשימה שיקולים נוספים.


איך לבחור ברוקר למסחר בבורסה ?
השוואת עמלות למסחר בבורסה 2024
ניתן למלא את טופס הפרטים ונציג יחזור אליכם

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית