לקבלת הצעה

טראמפ אפקט - השפעה על השווקים הפיננסים

תמיר מרק

טראמפ אפקט 

 

כעת, כשהנשיא ג'ו ביידן פרש מהמירוץ ואישר את קמאלה האריס כמחליפתו, המשקיעים עשויים לתהות אם שינויים בצמרת הדמוקרטית עשויים להשפיע על שוק המניות.

מקום טוב להתחיל בו הוא לבחון כיצד השוק הגיב עד כה לתנודות במרוץ בין ביידן לבין המתמודד הרפובליקני - הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

נראה כי השוק נוטה לנוע באותו כיוון, כמו הסיכויים של הנשיא טראמפ לניצחון בנובמבר, כאשר השוק והסיכויים של טראמפ החלו לנוע יחד אך זה לא אומר שהמשתתפים בשוק מעדיפים בהכרח את המדיניות של טראמפ.


איננו סבורים שאפשר לטעון שהשוק עולה מאחר והסיכויים של טראמפ עולים, אך כן ניתן לטעון כי השוק לא אוהב אי ודאות .לכן, ככל שטראמפ נראה בטוח יותר בניצחונו, השוק מתנחם בוודאות זו.

במילים אחרות- השוק מגיב בחיוב לסיכויים לניצחון ברור של כל אחד מהמועמדים. 


אי-סדר בצמרת הדמוקרטית, בינתיים, עלול להגביר עוד יותר את הוודאות סביב ניצחון טראמפ או השתלטות רפובליקנית על הקונגרס.
הספקולציות סביב מועמדותו של ביידן גברו מאז הדיון ב-27 ביוני, שבו הציג ביצועים מהוססים ולא תמיד ברורים. 


פוליטיקאים דמוקרטיים הביעו לאחר מכן חששות לגבי מצבו וכשירותו של ביידן.

סגנית הנשיא קמאלה האריס החלה להקדים את ביידן בכמה שווקי הימורים בנוגע למועמד הדמוקרטי לנשיאות וזאת בעקבות ביצועי הדיון המאתגרים של ביידן.

שוקי ההימורים הראו עלייה נוספת בסיכויי הניצחון של טראמפ לאחר שנפגע באוזן בעצרת מחוץ לפיטסבורג בניסיון התנקשות, התואם גם עם עליית החוזים העתידיים של *דאו* ביום שני האחרון.


סחר טראמפ

כמה משקיעים ואסטרטגים טענו שהסיכויים לניצחון של טראמפ מרגיש מעבר לפינה – מה שעלול להביא להרחבה של חבילת הפחתת המס שלו משנת 2017 ולהסרת רגולציה נוספת – פעולות שעשויות להיות חיוביות לשוק. 

 

מספר תחומים שכנראה ירוויחו מכהונתו של טראמפ הם  תחום הביטחון, כיוון שטראמפ ידוע בגישתו הניצית יותר בענייני ביטחון ובענייני חוץ.


תחום נוסף הינו תחום הבנקאות העומד בפני צומת דרכים תחת ממשלים שונים, בעוד שהנשיא ביידן שוקל להטיל רגולציה מחמירה יותר על הבנקים (בדגש על הגדלת יחס ההון), טראמפ תמך בגישה של דה רגולציה, המאפשרת לבנקים גמישות רבה יותר.
ההבדל המשמעותי בין שתי הגישות טמון בהשפעה על זמינות האשראי במשק.

הגדלת יחס ההון, כפי שמבקש ביידן, עלולה להגביל את יכולת הבנקים להעניק הלוואות, מה שעלול להאט את קצב הצמיחה הכלכלית. לעומת זאת, הקלה על הדרישות ההוניות, כפי שדגל טראמפ, עשויה להאיץ את האשראי אך טומנת בחובה סיכונים פוטנציאליים ליציבות המערכת הבנקאית.

הערה נוספת, אסטרטג מניות במורגן סטנלי, בראשות מייק ווילסון, אמר כי בעקבות הדיון, הלקוחות הראו תיאבון לסוגי מניות מחזוריות שהרוויחו לאחר ניצחונו של טראמפ בבחירות 2016.


עם זאת, מורגן סטנלי הזהירו את המשקיעים להכיר בהבדלים החשובים בין אז לעכשיו.


מה שבטוח, משקיעים מוסדיים רבים עדיין נותנים לטראמפ עדיפות, ללא קשר אם הוא יתמודד מול האריס או יריב דמוקרטי אחר. סיכויי הבחירות ירדו מעט עבור טראמפ, בעוד שהסיכויים של האריס קפצו ב-11 נקודות אחוז, אף שהיא עדיין מפגרת אחרי טראמפ, על פי התחזיות בשוק Polymarket.

הסיכויים החדשים העבירו חלק מהפוקוס של המשקיעים מהמסחר בטראמפ, שנראה דועך לאחר החלטתו של ביידן.

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית