לקבלת הצעה

מהו מדד S&P500 ? איך משקיעים במדד S&P500 ?

מדד S&P500 כולל את 503 החברות הגדולות והחזקות ביותר בארה"ב, והוא אחד המדדים הנפוצים והמובילים בעולם

תמיר מרק


מסלולי השקעה המבוססים על מדד ה-S&P500 מעניקים תשואות יציבות לאורך שנים.
השילוב בין יציבות ותשואה מרשימה לאורך זמן הופך את המדד לבחירה חשובה בכל חיסכון לטווח בינוני או ארוך.


כדאי להכיר את המדד המוביל בשוק 


המדד, ידוע בשם S&P500, כולל את 500 החברות הגדולות בארה"ב. ישנם שמות נוספים למדד, כגון SP500, סנופי או SNP500, אך כולם מתייחסים לאותו מדד.

מנהלי השקעות רבים שואלים את עצמם כיצד לבחור השקעות שיניבו תשואה חיובית לאורך זמן. רובם משלבים בתיק ההשקעות שלהם מניות, אג"ח וסחורות, אך בגלל שהעבר לא יכול לחזות את העתיד, נדרשת גם השקעה פסיבית. כאן נכנס מדד ה-S&P500, כמדד מוביל בהשקעה פסיבית שאינה תלויה במנהל השקעות ספציפי.


מה מייחד את ה-S&P500

ה-S&P500 כולל את 503 החברות הגדולות והחזקות ביותר בארה"ב, והוא אחד המדדים הנפוצים והמובילים בעולם. ובעשרים השנים האחרונות המדד הניב תשואה ממוצעת של כ-9% לשנה.

 

מהו מדד S&P500

 

מה מכיל מדד -S&P500 ?

המדד בנוי כך שהוא מפזר סיכונים בין סקטורים שונים בכלכלה האמריקאית. בכך הוא מאפשר התמודדות עם ירידות בסקטור אחד באמצעות צמיחה בסקטורים אחרים. בנוסף, הוא מתעדכן באופן קבוע ומסיר חברות שלא מצליחות לצמוח, כך שהוא כולל תמיד את החברות הטובות ביותר. 


בתמונה תוכלו לראות את כלל החברות הנמצאות במדד כאשר כל חברה מיוצגת באחוזי החזקה מסוימים, כפי שמודגם באמצעות גודל הריבועים המופיעים בתמונה, ואת התשואה של כל אחת מהם מתחילת השנה (נכון לפרסום המאמר)

תשואות מדד S&P500


השקעה במדד מתאימה למשקיעים לטווח בינוני-ארוך, שכן מדובר בהשקעה ב-100% מניות, ולפעמים יש שנים של ירידות. בהשקעות לטווח קצר מומלץ להימנע מסיכונים מיותרים.


איך אפשר להשקיע במדד ה-S&P500?

  1. בתי השקעות : ניתן להשקיע במסלולים מחקי מדד דרך קופות גמל, קרנות השתלמות, פוליסות חיסכון, קופות גמל להשקעה, קרנות פנסיה.

  2. ברוקרים - פתיחת חשבון מסחר עצמאי :

    קרנות סל ישראליות - קרנות הסל הללו נסחרות בבורסה בתל אביב ומאפשרות לך להשקיע במדד S&P500 באמצעות קניה של תעודת סל מקומית. היתרון במוצרים אלה שניתן לקנות ולמכור את הקרן בכל רגע נתון במהלך שעות המסחר.

    קרנות סל אמריקאיות - ניתן להשקיע דרך קרנות סל אמריקאיות, כגון קרן הסל המפורסמת SPY, שמחקה את מדד S&P500. כדי להשקיע בקרנות אלו יש צורך בחשבון מסחר במט"ח, וכאן ישנה חשיפה לסיכון מטבע חוץ.

  3. פוליסות חיסכון :
    פוליסות חיסכון המציעות חשיפה למדד S&P500: קיימות פוליסות חיסכון שמנוהלות על ידי חברות ביטוח וכוללות מסלולים מחקי מדד. היתרון בפוליסות הללו הוא שהן מציעות גמישות בניהול ההשקעות ובנוסף לכך, יש להן יתרונות מסוימים במיסוי.

 

כמו כן, חשוב לשים לב לעלויות הנלוות, כגון עמלות ניהול, דמי משמרת, עמלות פעולה, שיטות מיסוי והוצאות נוספות, שיכולות להשפיע על התשואה הסופית של ההשקעה.

 

 

 

אין באמור ייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים האישיים של כל אדם ו/או תחליף לשיקול־דעתו של הקורא, ואין באמור משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירת ניירות ערך או מוצר פיננסי כלשהו 

 

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית