לקבלת הצעה

כל העיניים נשואות אל מניית (Nvidia (NVDA - יום רביעי הגדול

מה יקרה אם Nvidia תפספס את דוח הרווחים ?

תמיר מרק

מה יקרה אם Nvidia תפספס את דוח הרווחים? הלחץ גובר על המניה המדוברת ביותר בוול סטריט

 

כל העיניים נשואות אל מניית (Nvidia (NVDA, כאשר משקיעים ממתינים לדוח הרווחים של הרבעון השני ביום רביעי הקרוב (שעה 23:00 שעון ישראל). החברה עברה את הציפיות באופן קבוע, אך אסטרטגים מזהירים מההשפעות הנרחבות על שוק המניות ככל והמשקיעים יתאכזבו.

 

תוצאות הכספים של Nvidia משכו תשומת לב רבה בשל תפקידם של השבבים של החברה, בפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית. החברה סיפקה תוצאות מרשימות והתגברה על הערכות האנליסטים וציפיות המשקיעים, מה שגרם לעלייה במחיר המניה.

 

במקרה הלא סביר שבו המשקיעים יתאכזבו מהתוצאות של החברה, ההשלכות יהיו רחבות: אפשר לומר שאם מניית Nvidia תיפול מסיבה כלשהי, היא תגרור אחריה את כל המניות הקשורות לבינה מלאכותית וכך גם את כל הסקטור הטכנולוגי.

כיוון שחברות ענק בתחום הבינה המלאכותית מהוות חלק נכבד מהמדדים העיקריים, מעידה של Nvidia עלולה להוביל להשפעה נרחבת על השוק כולו.

 

הביצועים של מניית Nvidia : 

מניית Nvidia עלתה ב-162% השנה וב-157% בשנה האחרונה (נכון לכתיבת מאמר זה). המניה ירדה בתחילת אוגוסט בעקבות מכירת חיסול בשוק, שנגרמה מחששות בנוגע לצמיחה הכלכלית ולהתחזקות הין היפני, אך המניה כמעט התאוששה מכל ההפסדים הללו. המניה עלתה ביותר מ-6% בשבוע האחרון, וכיום היא נסחרת סביב $130 למניה.

 

מה אנליסטים חושבים על Nvidia :  

הנתונים מעודכנים ל-20 באוגוסט 2024.  

בגדול, האנליסטים ממשיכים להיות אופטימיים. Nvidia הכניסה $26 מיליארד בהכנסות ברבעון הפיסקלי הראשון שהסתיים באפריל 2024. הם מצפים שהחברה תעבור את תחזיות ההכנסות שלה סביב $28 מיליארד ברבעון יולי, על פי הערכות הקונצנזוס של FactSet.

בינתיים, אנליסטים ב-Goldman Sachs צופים ב-"עוד שנה חזקה של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחים עבור Nvidia", בעוד שאנליסטים בבנק אוף אמריקה מאפיינים את התנודתיות האחרונה של המניה כהזדמנות קנייה ולא כסיבה לדאגה בטווח הארוך.

 

לפי אתר koyfin – מתוך 60 אנליסטים שמסקרים את המניה, 56 אנליסטים חושבים שהמניה בעמדת קניה ומציבים מחיר יעד כללי של 200$.

 

סקירת מניית Nvidia

 

עד כה ברבעונים הקודמים, חברת Nvidia דיווחה על תוצאות שעלו על התחזיות וסיפקה תחזיות גבוהות לרבעון אוקטובר המצביעות על המשך ההוצאות של חברות מחשוב ענן כמו Microsoft, Meta Platforms, ו-Amazon על תשתית בינה מלאכותית. בנוסף, נראה שחברת Nvidia אמורה להגדיל את ההכנסות עוד יותר אם ההגבלות מצד הספקים שלה יוקלו ברבעונים הקרובים.

 

האם מניית Nvidia תמשיך לעלות?  

השאלה הגדולה יותר סביב מניית Nvidia היא עמידות ההשקעות בבינה מלאכותית בטווח הארוך. לעת עתה, גם Alphabet וגם Meta הודו שזה הרבה יותר מסוכן להשקיע פחות בבינה מלאכותית מאשר להשקיע בה יותר מדי, למרות שזה עשוי להיות סימן טוב למניה בטווח הקצר, זה מגביר את הסיכון להתמוטטות בהשקעות בשלב כלשהו, ברגע שהם ישיגו אספקה מספקת של שבבי GPU לבינה מלאכותית.

 

סיכונים אפשריים למשקיעי מדד S&P 500

אסטרטגים אומרים שלא רק חברות הבינה המלאכותית עלולות לספוג מכה אם Nvidia תאכזב, כיוון שעד כה השנה, Nvidia לבדה הייתה אחראית ל-4.6 נקודות אחוז (בערך רבע) מהתשואה של כ- 19% ממדד השוק האמריקאי.

 

משקיע שמחזיק בקרן מדד S&P 500 עשוי להניח שהוא מחזיק בסל מניות מגוון, אך שמונה מהחברות הכבדות ביותר בבינה מלאכותית (Nvidia, Amazon, Apple, Microsoft, Meta, Tesla, Alphabet, ו-Broadcom) מהוות כשליש מהמשקל של קרן זו. למרות שישנם כמה סימנים שהרווחים בשוק התרחבו מעבר לטכנולוגיות הגדולות, הסיכון לריכוז עדיין רחוק מלהיעלם.

 

אם כך, המשמעות היא –  שאם הדוחות הכספיים לא יהיו מרשימים מ-Nvidia, המשקיעים עשויים להרגיש את ההשפעה על כל התיק שלהם. "ל-Nvidia יש מקום מועדף בתודעת המשקיעים. אם החברה תעורר דאגות בקרב המשקיעים שהמסחר בבינה מלאכותית מאט..., זה עלול להוביל להשלכות חזקות מאוד."



אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם לרבות ניירות ערך או כל נכס פיננסי אחר. אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ אישי, המותאם לצרכי הלקוח.

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית