לקבלת הצעה

בני 60 ומעלה? ישנן מספר הטבות מס שרובכם לא מכירים ויחסכו לכם המון כסף

מדינת ישראל חוקקה בשנים האחרונות מספר חוקים ותקנות,אשר מעניקות הטבות מיסוי מאוד משמעותיות לגמלאים, אבל לא טורחת מספיק לפרסם אותם ולהנגיש את המידע לציבור.

 

בני 60 ומעלה?ישנן מספר הטבות מס שרובכם לא מכירים ויחסכו לכם המון כסף!

מדינת ישראל חוקקה בשנים האחרונות מספר חוקים ותקנות, אשר מעניקות הטבות מיסוי מאוד משמעותיות לגמלאים, אבל לא טורחת מספיק לפרסם אותם ולהנגיש את המידע לציבור.

לצערנו, כיום רק מעטים מכירים את כל החוקים החדשים ומנצלים את המגיע להם, 
במאמר זה נעשה ננסה לעשות קצת סדר ולבאר את התקנונים המורכבים.


תכנון פרישה , תיקון 190


1. הגעתם לגיל פרישה (67 לגבר ו-62 לאשה)? ע"י סעיף 9א' לפקודת מס הכנסה תוכלו לחסוך מידי חודש מס של אלפי שקלים על קצבת הפנסיה החודשית!!

כשאדם יוצא לפנסיה פתאום מתברר לו שעליו לשלם מס הכנסה גם על קצבת הפנסיה החודשית. כן, עבדנו כל החיים ושילמנו מס מידי חודש על השכר, אבל כאן הסיפור לא נגמר.
החל מפנסיה חודשית של כ-4,930 ₪ לגבר ו-6,020 ₪ לאשה אנו נדרשים לשלם מס הכנסה שולי גם על קיצבת הפנסיה החודשית, כאשר גובה המס גדל בהתאם לגובה הקצבה.
בנוסף לכך, בעת הפרישה יש לשלם מס גם על כספי הפיצויים החייבים במס. סכומים אלה נעים בין עשרות למאות אלפי שקלים (בהתאם כמובן לגובה השכר והצבירה).

החל משנת 2014 בהתאם לסעיף 9א' ניתן לבצע מול פקיד שומה תהליך של "קיבוע זכויות" ולנצל את סל ההטבות שהמדינה מעמידה לגמלאים. מי שלא דואג לבקש את ההטבה פשוט לא יקבל אותה, כאשר במקרה הזה המשמעות הכספית היא מרחיקת לכת. שיחה עם יועץ פרישה מנוסה יכולה לחסוך הרבה מאוד מס מיותר מידי חודש.


2. הגעתם לגיל 60? תיקון 190 יכול לחסוך להם הרבה מאוד מס, דמי ניהול ועמלות.
כספים המושקעים בשוק ההון הן ע"י יועץ ההשקעות הבנקאי והן ע"י בית השקעות מקצועי - נושאים במס של 25% על הרווח הריאלי.

החל משנת 2012 המדינה מאפשרת לבני 60 ומעלה (ובעלי פנסיה חודשית מינימלית של כ-4,600 ₪) לחסוך את כספיהם ולשלם רק 15% על הרווח הנומינלי. בתקופות בהן האינפלציה יחסית נמוכה מדובר על תשלום מס מופחת משמעותית.

כיצד נהנים מהטבה זו? ע"י השקעה בקופת גמל המוגדרת כהשקעה תחת "תיקון 190". באופן זה לא רק שהמס שנשלם יהיה נמוך משמעותית, אלה גם נשמור על הכסף נזיל ונשלם הרבה פחות עמלות מאשר באלטרנטיבות לניהול כסף פנוי בבנק ו/או ע"י השקעות.


3. ילידי 1948 ומטה? ע"י סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה תוכלו לחסוך כל שנה במס רווח הון על תיקי ההשקעות.

אחת הדרכים הפופולארית והרווחית ביותר כיום לניהול כסף פנוי היא ע"י השקעה בפוליסות הפיננסיות של חברות הביטוח. מעבר לעובדה שבמכשיר זה העלויות זולות יותר והרכב ההשקעות מגוון הרבה יותר מאשר בתיק השקעות רגיל, לפי סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה ילידי שנת 1948 ומטה נהנים מפטור חשוב מאוד על הרווחים השנתיים עד לסכום של 13,440 ש"ח לאדם או 16,560 ש"ח לשני בני זוג מידי שנה ושנה.

מדובר בהחזר מס בפועל מידי שנה של עד 3,440 ש"ח לאדם, או 4,140 ש"ח לשני בני זוג שגילם בטווח הגילאים האמור. ע"י הכוונה נכונה ניתן לנצל את אותו הפטור ולבקש מפקיד שומה את ההחזר המגיע לנו על פי החוק.


מעוניינים לוודא שאתם אכן מנצלים את כל הטבות המס שהמדינה מעמידה לרשותכם?
ניתן להשאיר את פרטיכם ונחזור לשיחת הכוונה ראשונית ללא עלות והתחייבות.



ניר אביעד - מתכנן פיננסים והשקעות.
מומחה בניהול פיננסי חכם לבני הגיל השלישי

עוד מאמרים בנושא : 
פוליסות חיסכון פיננסיות
תיקון 190

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית