לקבלת הצעה

שוק המימון החוץ בנקאי בסימן צמיחה

שוק האשראי החוץ בנקאי מסמן צמיחה עולמית מרשימה מאז המשבר הכלכלי החריף שפקד את השווקים ב 2008


שוק המימון החוץ בנקאי בסימן צמיחה



שוק האשראי החוץ בנקאי מסמן צמיחה עולמית מרשימה מאז המשבר הכלכלי החריף שפקד את השווקים בשנת 2008. יכולתם של המשקיעים בתחום לשלב באמצעותו סיכון מינימלי לצד תשואות נאות מייצר זירת התרחשות המרכזת עניין רב.

הענקת מימון והלוואות היו במשך שנים ארוכות נחלתם הבלעדית של הבנקים. כמעט כל אדם פרטי או בעל עסק שנזקק לכאלו, פנה באופן טבעי אל הבנק בו מתנהלים חשבונותיו על מנת לקבל הצעה התפורה, כביכול, לצרכיו ומידותיו. במקרה הטוב, היה מכתת רגליו לעוד בנק או שניים כדי לנסות ולהשיג תנאי החזר טובים יותר. אופציות אחרות למימון היו נחשבות לתחום אפור המאופיין בריביות רצחניות והתעסקות עם גופים לא מפוקחים.



תולדה של צורך

מספר גורמים חברו להם יחדיו ואפשרו את צמיחתו האדירה של תחום האשראי החוץ בנקאי. בנקים מרכזיים בעולם כולו הידקו את הרגולציה בתחום, אם כי קצת באיחור, כחלק מתהליך הפקת הלקחים שניהלו לאחר הקריסה של 2008 . הבנקים, שניהלו חגיגת אשראי במשך שנים, צמצמו משמעותית את מתן ההלוואות ופסקו להעניק מימון לסקטורים שלמים בשוק.

הריביות הנמוכות להפליא גרמו למשקיעים לפנות כספים נזילים לאפיקי השקעה חדשים. התשואה שהושגה בדרך כלל באפיקי ההשקעה הסולידיים התאיידה כמעט לחלוטין והמשקיעים החלו מתעניינים בהשקעות מניבות ובגיוון תיק ההשקעות שלהם. גופים דוגמת קרנות הון סיכון, קרנות פנסיה וחברות ביטוח החלו להיכנס לתחום ולספק את צרכיו הטבעיים של השוק.


לבסוף, איך אפשר בלי מעט טכנולוגיה. חברות העוסקות בתחום החלו מפתחות פלטפורמות אינטרנטיות ואפליקציות ייעודיות ששינו לחלוטין את הדרך המסורתית בה נהגנו ליטול הלוואות והפכו את העניין לפשוט ומהיר מאי פעם. רשתות חברתיות מאפשרות למשקיעים להפקיד כספים בשניות וללווים ליטול אותו אחרי הילוך אישור זריז ויעיל.


התמסדותו ההדרגתית של האשראי החוץ בנקאי מהווה בשורה חיובית הן למשקיעים בתחום והן ללווים עצמם. המלווים נהנים מביטחונות ראויים ומקבלים תשואה גבוהה ויציבה ואילו הלווים נהנים מן התחרות המתפתחת ונעזרים בה על מנת להשיג תנאי הלוואה משופרים. גופים חוץ בנקאיים פעילים כיום במגזר הפרטי ומעניקים הלוואות שגרתיות לטובת דיור, רכישת כלי רכב ועוד ובמקביל מזרימות מימון לעסקים קטנים וחברות בינוניות.


ובינתיים בישראל..
שוק המימון החוץ בנקאי בארצנו הקטנטונת צובר תאוצה בשנים האחרונות בעקבות שורה של שינויי חקיקה אשר מטילים מגבלות על הבנקים במתן האשראי ללקוחות. נכון להיום, כ -50% מסך האשראי למגזר העסקי מקורו במימון הבנקים, שעד לפני כעשור החזיקו ב - 90% מהשוק. תיקוני החקיקה שנערכו מתמרצים את התחום ומייצרים תחרות בריאה, מגמה התואמת את המצב בשאר המדינות המפותחות בעולם. דבר המאפשר לנו לייצר כלי השקעה ברמת סיכון נמוכה אשר יכול להחליף את האפיקים הסולידיים הקיימים כיום בשוק.

השקעה עם VALUE
קרן Value הוקמה במהלך 2017 שנים על ידי יוסי חכמון, מייסדה של עמיתים ניהול הסדרים פנסיוניים ורו"ח אירית פרנקו, שכיהנה בעברה כסמנכ"ל כספים בחברות ציבוריות ובינלאומיות. הקרן מתמחה במתן אשראי לטווח קצר ליחידים, עסקים ותאגידים כנגד שעבוד ראשון של נכס מקרקעין בשווי כפול מסכום ההלוואה המוענקת.

מבנה ההשקעה סולידי ומתאפיין ברמת סיכון נמוכה ומגובה בביטחונות איתנים בדמות נכסי נדל"ן. מנהלי הקרן מבצעים בדיקות נאותות מחמירות הנוגעות לאיכותם של הלווים ובמקביל מוודאים כי כספי ההשקעה יפוזרו ביניהם במטרה למזער את רמת הסיכון. הקרן מעניקה הלוואות גישור לזמן קצר כנגד שעבוד מדרגה ראשונה של נכס נדל"ן בישראל ובנוסף, הקרן משקיעה הון עצמי המהווה 20% מערך הקרן והופכת לשותפה מלאה בעניין במטרה לייצר זהות אינטרסים ברורה עם המשקיעים האחרים בה. ההשקעה מבוצעת במסגרת שותפות מוגבלת ישראלית לתקופה של שלוש שנים ומשלמת לשותפים בה תשלומי ריבית שוטפים, גבוהים ויציבים. מומחי הקרן נעזרים ביועצים מהשורה הראשונה בתחומם: ייעוץ משפטי ע"י גולדפרב זליגמן ושות, ייעוץ מס ע"י EY רואי חשבון והנאמן רזניק פז נבו נאמנויות.

מעוניין במידע נוסף ? ניתן להשאיר פרטים בדף צור קשר

לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית

מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יצור אתכם קשר בהקדם
אנא מלאו את טופס - לשיחה עם מומחה וקבלת הצעה אטרקטיבית